Det er vigtigt at du og din virksomhed fremstår professionelt på de sociale medier.

Der er mange ting der spiller ind, en af de vigtigste parametre er det visuelle. Det første folk ser når de kommer ind på f.eks. din facebook- eller twitter-profil er det visuelle, derfor er det vigtigt at dine profil- og coverbilleder signalerer det du vil opnå med din tilstedeværelse. Det er også vigtigt at din profil på de forskellige medier har en rød tråd, så man ikke er i tvivl om, at det er samme virksomhed der har profilerne.

Inden man går i gang med at oprette profiler på sociale medier, er det vigtigt at lave en strategi:

  • Hvorfor vil man være på de sociale medier
  • Hvad vil du/i opnå
  • Hvordan vil du/i opnå det.

Når man har svaret på ovenstående spørgsmål, har man også en nogenlunde idé om hvad man vil signalere og opnå med det visuelle udtryk. Herefter skal man have lavet sine profilbilleder, covers og baggrunde.

Herunder kan du se formaterne på profil-, cover- og baggrunds-billederne på de forskellige sociale platforme.

OBS! Pas på, at dine private profilbilleder ikke ligner pasfotos, da de herved kan misbruges.