Der er rigtig mange faktorer Google kigger på når de skal pageranke en side; opbygningen af siden, søgeords optimering, interne og eksterne links o.s.v. Men med den nye søgeordsalgoritme ”Hummingbird” lægges der meget større vægt på sidens indhold (content) end Google har gjort tidligere. Det er nu meget vigtigt at du har unikt indhold på din side. Med unik menes der ikke blot indhold du selv har skrevet, men kvalitetsindhold skrevet med de rigtige ord.
Google skimter dine tekster og vurderer om du bruger de rigtige ord inden for netop det beskrevne emne. Er der ord der bruges i dine tekster som også bruges på højt rankede sider inden for samme emne.
Dr. Andy Williams har skrevet en bog ”SEO 2014 & beyond” der beskriver Googles nye søgealgoritme ”Hummingbird” i detaljer. Bogen kan bl.a. købes på amazon.com.
Han har også lavet en video, der forklarer grundprincipperne i ”Hummingbird”. Du kan se videoen herunder:
https://www.youtube.com/watch?v=D9EaV6GXI9o